עודכן לאחרונה ב: 16-05-2012

אחד הפרמטרים המרכזיים המשמש את גוגל למדידת איכותו של אתר או עמוד באתר הוא פרמטר ה – Bounce Rate או בעברית אחוז נטישה.
פרמטר זה מבטא את אחוז הגולשים שנטשו עמוד באתר ישר עם כניסתם אליו.

גוגל מודד פרמטר זה באמצעות גוגל אנליטיקס ומציג נתוני נטישה פר עמוד בחשבון גוגל אנליטיקס  של בעל האתר.

גוגל מציג  Bounce Rate ממוצע לכל הכניסות השונות לדפים השונים.
ככל שאחוז הנטישה קטן יותר כך מסיק גוגל שהעמוד היה רלוונטי לגולש וייתן לו ציון איכות גבוה במדד הרלוונטיות עובדה שתעזור לעמוד זה להיות בעל פוטנציאל גבוה להתברגות גבוהה בדף התוצאות של גוגל.

גולשים נוטשים אתרים מכמה סיבות:

  • תוכן באתר מיושן.
  • תוכן באיכות ירודה או לא קריא מבחינת גודל וצורת הפונטים.
  • עמודים לא מסודרים וערוכים בצורה חובבנית ולא מקצועית.
  • עיצוב האתר ישפיע על אחוז הנטישה, עיצוב מיושן ולא מושקע
    יספוג אחוזי נטישה גבוהים.
  • יותר מאתר המעוצב בצורה ידידותית, נעימה לעין ובעל היררכיה וסרגלי ניווט ברורים.

אתרים בעלי תוכן עדכני, הכתוב בצורה מקצועית, עם חלוקה נכונה של פסקאות יזכו לקוראים רבים יותר ובשל כך לאחוז נטישה נמוך יותר.

בעמודי גלריות של תמונות חשוב להקפיד על גלריות נוחות ומענייניות  שישאירו את הגולש באתר ולא יגרמו לו לנטוש ולעבור למתחרים. כל מה שמפריע לנו באתרים אחרים כגולשים וגורם לנו לעזוב אותם הם הדברים שיגרמו לגולשים לנטוש את האתר שלנו.

Bounce Rate הוא הדרך האפקטיבית של גוגל לדעת מה הגולשים חושבים על האתר שלנו.

השקיעו באתר שלכם, עקבו אחר ה- Bounce Rate ודאגו לשפרו באופן מתמיד.

עבודה זו תשתלם הן במישור הקידום האורגני ( נקבל דירוגים טובים יותר )
והן במישור ההצלחה העסקית של האתר שלנו.