עודכן לאחרונה ב: 16-05-2012

גוגל אנליטיקס (Google Analytics) הינו כלי תוכנה אינטרנטי מבית גוגל הנותן מידע סטטיסטי רחב על נתוני הגלישה באתר בכל המישורים. על ידי פתיחת חשבון ב  Google Analytics והתקנתו על האתר תוכלו לקבל נתונים סטטיסטיים מקיפים על האתר שלכם.

תוכלו לפתוח חשבון ב. www.google.com/analytics  לנתונים אלו חשיבות מכרעת בניתוח תהליכי ה- SEO המבוצעים באתר.

גוגל אנליטיקס מספק מידע אודות:

  • כמות הביקורים באתר.
  • כמות המבקרים הייחודיים באתר.
  • מקורות הכניסה וספירתם לפי אתרים מפנים: מנוע חיפוש, תיבות מייל, או אתרים אחרים.
  • מקורות הכניסה לפי ביטויי מפתח – כלומר כמה הגיעו לאתר פר ביטוי מפתח.
  • זמן שהייה ממוצע באתר וזמן שהייה ממוצע בעמוד ספציפי.
  • אחוז המבקרים שחזרו לאתר מסך כל הביקורים.
  • זיהוי עמודי עזיבה וכניסה וספירת כמות מהאתר ולאתר.
  • הצגת פרמטר ה Bounce Rate – פעולה של כניסה ויציאה מיידית מהאתר.
    סוג של הצבעת אי אמון באתר.

אלו הם הנתונים העיקריים וישנם כמובן עוד רבים וחשובים נוספים. כל נתון ניתן לראות בין כל טווח תאריכים שנרצה להגדיר. ניתן גם להשוות בין שני טווחי תאריכים ולראות את שינוי המגמה לאורך תהליך ה  SEO- ובכך למדוד את התועלת שלנו מהתהליך.

גוגל אנליטיקס מציג לנו את כל ביטויי המפתח מהם מגיעים גולשים לאתר ובכך בעצם מאפשר לנו לזהות הזדמנויות חדשות בביטויי מפתח של זנב ארוך אותם נוכל לקדם בקלות ולשפר את מיקומי האתר בהם ובכך לזכות ביותר ביקורים מביטויים אלו.
.

מדריך התקנת גוגל אנליטיקס

לחצו על הלינק : www.google.com/analytics/   
והרשמו על ידי לחיצה על כפתור Sign Up Now , אם קיים כבר חשבון ג'ימייל ניתן לדלג על ההרשמה ופשוט להיכנס לחשבון דרך לחיצה על Access Analytics, כעת יש להגדיר את הפרופיל של החשבון על ידי לחיצה על כפתור
Add new account  ולרשום את הפרטים המתאימים.

בסיום תהליך הגדרת הפרופיל המערכת תספק קוד javascipt אותו יש להעתיק ולהדביק באתר בכל העמודים בתוך תגית ה HTML head או בסוף לפני סגירת תגית ה-  body.

ההבדל בין שני המקרים הוא שבראשון כל כניסה שטענה את תחילת הדף, ומאיזו שהיא סיבה הדף לא נטען בשלמותו, תיספר במערכת ובמקרה השני רק טעינות מלאות של עמוד בדפדפן הגולש תספרנה ותיכנסנה לחישובי הסטטיסטיקות.

לסרטון הדרכה על גוגל אנליטיקס צפה בסרטון