עודכן לאחרונה ב: 13-11-2014

בשונה מעדכון פנדה, אלגוריתם פינגווין מתייחס ל  SEO מלאכותי הנועד לשפר דירוגי אתרים כמו קניית קישורים, הצבת ביטויי מפתח בעמודים בצורה לא טבעית, רשתות אתרי תמיכה כמו גם קישורי זבל מבלוגים חינמיים ואופטימיזצית יתר. פינגווין מבחין יותר מבעבר בין קישורים ללא שימוש לגולשים וקישורים שימושיים לגולשים.

אלגוריתם זה נועד אף הוא לשפר דירוגים של אתרים איכותיים לעומת אתרים בעלי איכות נמוכה, ונועד לזהות אתרים בעלי אופטימיזית יתר של ביטויי מפתח באתר, אתרים בעלי פרופיל קישורים לא טבעי הן בכמות שלו ובקצב ההתקדמות והן בכמות של קישורים עם טקסט עוגן מדויק להפליא ותואם תמיד לביטוי המפתח.


טיפים למנהלי אתרים לאחר עדכון פינגווין:

  • רשתות חברתיות – פעילות גולשים ברשתות חברתיות בכרטיסים של עסקים.
  • מקורות קישורים – פינגווין שם דגש על מהימנות מקורות הקישורים.
  • קישורי ספאם – קישורים יוצאים (דוגמה: קישורי רוחב) מאתרכם למטרות SEO בלבד יפגעו בדירוג האתר.
  • אנקור הקישורים – קישורים המובילים לעמוד מסוים עם ביטוי אחד בכולם, חשוד בעיני גוגל כקישורים שנועדו ל SEO.

מנהלי האתרים צריכים לזכור כי גוגל מכוון כל הזמן לאיכות ולסינון של אתרים המנסים לקדם עצמם בדרכים לא אתיות ולא על ידי שיפור איכות האתר שלהם.

השקיעו באתר במישורים של תוכן, עיצוב, חווית גלישה ועדכניות. פעולות אלה ישתלמו בטווח הארוך הרבה יותר מהשגת קישורים ממקורות מפוקפים שבפועל לא משפרים תנועה לאתר ובטח שלא את איכות האתר.

עדכוני אלגוריתם פינגווין:

  • 24 באפריל 2012 – האלגוריתם מושק לראשונה ומשפיע על כמות גדולה של תוצאות למרות ההכרזות שישפיע רק על 3.1% מהתוצאות.
  • 25 במאי 2012 – עדכון שהשפיע מעט (0.1%) על שינויים בתוצאות
  • 5 באוקטובר 2012 – עדכון זה משפיע, לפי ההכרזות של גוגל, על ג-0.3% מהתוצאות באנגלית.
  • 22 במאי 2013 – עדכון זה כונה "פינגווין 2.0" השפיע, לפי הפרסומים, על 2.3% מהתוצאות באנגלית, בפועל אין אימות על נתון זה והתחושה שזה הרבה יותר.
  • 4 באוקטובר 2013 - עדכון זה כונה "פינגווין 2.1"  והשפיע על 1% משהאילתות באופן רוחבי על פני כל העולם.
  • 20 באוקטובר 2014 - עדכון זה כונה "פינגווין 3.0"  והשפיע על 1% משהאילתות .