עודכן לאחרונה ב: 20-01-2016

עולם האינטרנט בכלל ועולם החיפוש במנועי חיפוש בפרט, גרמו למהפיכה גדולה בעולם הפרסום. לפני עידן הפרסום והקידום באינטרנט, בעלי עסקים פרסמו את עסקיהם במדיות מסורתיות כגון עיתונות, רדיו, טלוויזיה, פליירים, שלטי חוצות וכולי.

הבעיה המרכזית של המפרסם במדיות האלו היתה ותהיה תמיד, יכולת המדידה של עלות תועלת בפרסום. כלומר הוא אינו יכול לדעת כמה עיניים צפו במודעות שלו ועד כמה זה השתלם לו כלכלית.

המשפט המפורסם ביותר שאנשי עסקים אומרים הוא : "אני יודע שמתוך המאה אלף שקל שאני מוציא על פרסום רק חמישים אלף עובדים, אני רק לא יודע איזה חמישים".

כלומר די קל להבין שהמדיות הללו לא נותנות למפרסם שום כלי להעריך את האפקטיביות שלהם.

ואז הגיע האינטרנט וטרף את הקלפים. באינטרנט הכל מדיד, ניתן לראות כמה גולשים ביקרו באתר, ומאילו מילות מפתח הגיעו לאתר, כאשר אתרי מכירות אונליין יודעים גם כמה גולשים ביצעו עסקאות דרך האתר ובאילו סכומים.

יותר מכך, גוגל נותן למפרסמים גם כלי מילות מפתח שדרכו ניתן לדעת כמה אנשים מחפשים ביטוי מסוים ובכך בעצם נותנים למפרסם מידע על פוטנציאל החשיפה שלו.

בפרסום ממומן בגוגל, בו התשלום מבוסס הקלקה, המפרסם משלם רק כאשר בוצעה הקלקה בפועל על המודעה שלו. הוא אינו משלם על מודעות שנחשפו אבל לא הוקלקו. 

גם בשדה החיפוש האורגני מספק גוגל מידע על כמות חשיפת האתר בתוצאות החיפוש פר ביטוי ואת אחוז הכניסות לאתר מביטוי זה, מתוך סך כל החשיפות.

אלמנט נוסף הקיים בקידום אתרים אורגני לעומת פרסום רגיל, הוא הדרך בה הלקוח תופס את בית העסק שלך. בפרסום רגיל קיים אלמנט של עיוורון פרסומות ושל סינון פרסומות.

כלומר פרסומות רבות אינן נקלטות אצל אנשים רק בשל היותן פרסומות. אנשים רבים עייפו מהפרסום שמטריד את מוחם. בפרסום מוכוון חיפוש באינטרנט המצב הוא שונה.

בפרסום מבוסס הקלקה בקישורים ממומנים, הגולש חיפש משהו ומצפה לראות מודעות רלוונטיות, המוח שלו מוכן ורוצה לקבל אותן, ולכן פרסום זה הוא אפקטיבי יותר מפרסום במדיות המסורתיות המוזכרות לעיל.

בקידום אתרים אורגני המצב אפילו טוב יותר מאשר בפרסום מבוסס הקלקה. כשגולש מחפש מוצר מסוים בגוגל נחשפות לעיניו שתי תוצאות: האחת היא הקישורים הממומנים לצד ומעל התוצאות האורגניות, והשניה היא התוצאות האורגניות.

בין שני סוגי התוצאות רובם המכריע של הגולשים מקליק על התוצאה האורגנית אותה הוא רואה כמידע אוביקטיבי של מנוע החיפוש, ולא כפרסומת של גורם אינטרסנטי. קידום אתרים אורגני הוא הדרך של כל בעל עסק להיחשף בצורה הנקייה והטובה ביותר, לקהל לקוחותיו.