עודכן לאחרונה ב: 30-01-2016

כיצד לחשוף נתוני תוכן של SEO עם גוגל אנליטיקס ?


כשגוגל השיקו לראשונה את כלי מנהל האתרים שלהם, הנתונים לא היו קרובים למציאות.
נכון להיום השם של הכלי השתנה ל-Search Console.

כיום כלי זה הינו בעל כוח רב המצוי באזור Search Analytics תחת ה Dashboard.

בתקופה בוא גוגל אנליטיקס חוסם מידע ("Not Provided") לגבי מילת המפתח כמקור להגעה אורגנית לאתר,
משמש כלי זה כמקור ניתוח נתונים מרכזי בקמפיינים אורגניים.

ולמרות שלא ניתן לקשר בין לידים לביטויי מפתח, ניתן לקבל מידע משמעותי באמצעות כלי זה,
מספר קליקים, חשיפות, דירוגי חיפוש ו-CTR לפי שאילותות, עמודי נחיתה, מדינות מכשירים, סוג חיפוש ותאריכים.

נוכל לשקול לקדם עמודים וביטויי מפתח בעלי CTR גבוה באופן יחסי למיקום שלהם, פעולה שתגביר
משמעותית את התנועה האורגנית לאתר שלנו.

מביטויי מפתח שהניבו CTR נמוך ביחס לימקום (פחות מ 5%) נוכל לשפר תנועה אורגנית על ידי
נקיטה בטקטיקה של שינויי TITLE ותיאור עמוד, פעולה שתשנה את הנראות שלנו בתוצאת החיפוש
ועשויה למשוך יותר הקלקות של גולשים.

נביט גם בתוצאות של CTR טובות מאד עבור ביטויים מסוימים, ומהם נוכל להשליך על שאר התוצאות
וליישם בהן את הדברים שהיו מוצלחים בתוצאות הטובות.

על ידי יישום הטקטיקות הנ"ל נוכל לשפר משמעותית את מדד ה-CTR הכללי של האתר ובכך לשפר דירוגים,
והמרות במקרים של שינויים בדפים עצמם.