גוגל עולה שלב בטכנולוגיית החיפוש שלה ומשנה את גישתה להתאמות בין ביטויי חיפוש לתוצאות.
במקום להתייחס לביטויי החיפוש כמילים היא מתרגמת כל מחרוזת חיפוש לאובייקט בעולם הקשור בקשרים שונים ומגוונים לאובייקטים אחרים בעולם. כל הטכנולוגיה הזו ממומשת באמצעות  בסיס נתונים ענקי – גרף מידע.

טכנולוגיה זו תעביר את גוגל לצעד הראשון של הדור הבא של החיפוש הנוגע לראשונה בצורה ברורה בידע קולקטיבי שיש לרשת להבין את העולם קצת יותר כמו אנשים.

גרף המידע משפר את החיפוש בגוגל בתכונות הבאות:

  • מציאת הדבר הנכון – בחיפושי ביטויים שיש להם כפל משמעויות, גוגל יציג לכם לבחירה את המשמעויות השונות של הביטויים.
  • הצגת תמצית עובדתית – בעזרת גרף הידע גוגל יציג עובדות תמציתיות על החיפוש הנאספות ממגוון מקורות רלוונטיים.
  • ירידה לעומק ולרוחב – גוגל אוסף נתונים על שאילתות של גולשים ומקשר בינהם  בצורה כזו שהוא יכול לנחש בסבירות גבוהה מה יהיה החיפוש הספציפי הבא אותו תחפשו לאחר שאילתא מסוימת. כך הוא יציג לכם, לפני שחיפשתם שוב,  את החיפושים הפופולאריים ביותר הרלוונטיים למה שחיפשתם ושסביר שתבקשו.

בסרטון הבא מתארים מהנדסי גוגל את גרף הידע של גוגל והשלכותיו על החיפוש.



לסיכומו של עניין:
באמצעות גרף הידע מנוע החיפוש גוגל יהפוך להיות חכם יותר ויעיל יותר בתשובות לשאילתות ובהצגת מידע נלווה לתוצאות כמו גם בניחוש הדבר הבא שתחפשו בהתבסס על חיפושי גולשים אחרים.