מנוע החיפוש גוגל עבר מספר שינויים שישנו את מפת תוצאות החיפוש.

רעננות תכנים - האלגוריתם מציג תוצאות חיפוש רעננות וחדשות בכמות גדולה מבעבר וזאת בזכות  שיפור מנגנון זיהוי תכנים חדשים ועדכניים ברשת.

השלמה אוטמטית - ההשלמה האוטומטית לחיפושי גולשים מתבצעת כעת מהר יותר ומשפרת את חווית הגלישה. בנוסף ההשלמות נעשו מדויקות יותר ועם פחות השלמות לא רלוונטיות מבעבר.

חדשות - שילוב חדשות בתוצאות החיפוש מתבצע טוב יותר כעת כשמשמעות ביטוי החיפוש תופסת כאן משקל. כלומר יש ניתוח של השאילתא ואפיון "חדשותי" שלה. כמו כן בוצע  שיפור ביכולת זיהוי מתי פורסם כל תוכן וכמה הוא רלוונטי עתה מבחינה חדשותית.
ועל ידי כך מוכרע כמה תוצאות מתוך התוצאות יהיו בעלי אופי חדשותי ובאיזה דירוג.

עדכון אלגוריתם פנדה - גוגל הכניסו שיפור באלגוריתם פנדה ובאינטגרציה שלו עם מנוע החיפוש באופן כזה שהוא יבוא לידי ביטוי בתוצאות החיפוש ובדירוג האתרים בצורה מדויקת יותר. במילים אחרות , לאחר שאלגוריתם פנדה עובד כבר זמן מה, ביצעו שיפורים שנבעו מהסקת מסקנות לגבי ביצועיו עד כה.

חישוב קישורים - גוגל שינו את הצורה בה הם מחשבים קישורים המקשרים לעמודים. הם ביטלו פקטור חשוב, בו השתמשו מספר שנים,  בחישוב זה ואותו הם כמובן לא מגלים.
זה יכול להיות פרמטר שקשור לטקסט באזור הקישור, מיקום הקישור, תגית TITLE ועוד. רק ניסויים ייתנו לנו בעתיד את התחושה של מה השתנה. יתכן ואתרים ייפגעו בקרוב במיקומים שלהם בתוצאות החיפוש של גוגל וכי אתרים אחרים יתפסו את מקומם עקב שינויים אלו.

אין ספק כי מנוע החיפוש גוגל נעשה חד יותר ועשה צעד נוסף בשיפור תוצאות החיפוש לגולש.

אנו כבעלי עסקים וכמקדמי אתרים צריכים להיות דרוכים לשינויים אלו, להבין את השינויים ולהערך בהתאם.