בעידן האינטרנטי ניתן למצוא אינספור חברות לקידום אתרים ומקדמים פרילסנרים, המתווספים בכל עת אל עולם הקידום. לעיתים קרובות מידי ניתקל בחברות קידום אתרים ובמקדמים עצמאיים חובבנים ושרלטנים.

זו הסיבה שחשוב לבחון את הרמה המקצועית ואת המחויבות כלפי הלקוח בהסכם הקידום עליו חותם המקדם, ועליו הוא מחוייב כלפי הלקוח.

כמו כן חשוב וצריך לבדוק את הישגי המקדם באתרי לקוחות עליהם הוא עובד כיום, ואת  השיטות בהן הוא נוקט על מנת לקדם את לקוחותיו.

יש לוודא כי הוא אינו משתמש בשיטות קידום השייכות לתחום הקידום השחור כגון: שימוש בקישורים מוסתרים באתר או באתרים המקשרים לאתר שלנו, הפרה של זכויות יוצרים לשם קידום האתר, זיוף הקלקות על ידי תוכנות הקלקה וכולי. כל מה שנראה לא כשר כנראה שהוא כזה.

מקדם אתרים טוב ישלח לנו דו"ח חודשי על מיקומי האתר שלנו בגוגל ויגדיר יעדים לפי לוחות זמנים לכל שלב בפרויקט. במידה והיעדים אינם מושגים תינתן האפשרות לצאת מההסכם ללא תנאי.

יעדי הפרויקט יכולים להיות מוגדרים לפי מיקומים בגוגל של ביטויים ספציפיים או לפי כמות כניסות מביטויים רלוונטיים אותם הצליח המקדם להשיג על ידי הקידום האורגני.

מקדם אתרים שלא מגדיר יעדים אותם הוא אמור להשיג הוא אינו מקדם מקצועי ולא מומלץ להתקשר עימו בהסכם של קידום אתרים.

בשוק ישנם מקדמי אתרים רבים ויש להזהר בבחירת המקדם המתאים לצורכינו. תהליך של קידום אתרים לא מקצועי יכול לגרום לאתר נזק, שהוא לעיתים בלתי הפיך.

גוגל הינו מנוע חיפוש חכם שנמצא בתהליך מתמיד של שדרוגים וכל פעולה לא אתית יכולה בסופו של דבר לזרוק את האתר שלך לסוף תוצאות החיפוש.

קישורים מאתרי הימורים או מאתרי פורנו יכולים למשל להביא לכזה מצב. אחד העונשים הידועים של גוגל, שתפקידם להתריע בפני בעלי אתרים כי משהו לא אתי נעשה עם האתר שלהם, הוא "עונש 50-" המוריד את האתר 50 מיקומים אחורה ממיקומו הנוכחי.

עונש דרמטי יותר הוא "ארגז החול" בו האתר שלכם נעלם למספר חודשים בביטוי מסויים ובמקרים קיצוניים בכל הביטויים, כולל שם האתר עצמו.

זכרו כי מי שאינו קיים בגוגל, כמו אינו קיים כלל. אל תתפשרו ובחרו מקדם אתרים מקצועי עם אמינות והישגים מוכחים בלבד.