עד שלהי שנת 2009 נחשבו מקדמי אתרים לבעלי מקצוע המציעים את שירותיהם לבעלי אתרים, על מנת לקדם את האתר שלהם. לאחרונה אנו עדים יותר ויותר להתפתחויות בתחום הקידום, אשר יוצרות תתי תחומים רבים.

ב- 2011 נתחיל לראות ריבוי של נותני שירותים בתחום קידום אתרים אשר מתמחים במשימות ספציפיות. נראה מומחים בתחום החלפות קישורים, שיווק ברשתות חברתיות ספציפיות, אופטימיזציה לעמודי האתר, מנסחי מודעות המופיעות בתוצאות החיפוש שיערכו אותם שוב ושוב עד שיגיעו לאחוזי הקלקה פר חשיפה אופטימליים, מנהלי קמפיינים ממומנים ברמת מומחים היודעים כיצד לקנות קליקים במחיר ממוצע לקליק זול מאד ולייצר יחסי המרה טובים לבעלי האתרים, ועוד סוגים רבים של מומחיות.

בנוסף נתחיל לראות יותר ויותר אנשי שיווק של חברות הופכים למומחים שיווקיים של אונליין, שיתחילו לנתח יחסי המרה ונושאים שיווקיים נוספים של האתר. השיווק באינטרנט תופס תאוצה וכנראה שלא יהיה להם מנוס מכך.

משקל הרשתות החברתיות כנראה שיעלה בשיקול מנועי החיפוש ותהליך ה- SEO יכלול יותר ויותר רכיבים המבוססים על רשתות חברתיות. מצב זה יגרור צורך של אופטימיזיה להודעות אותן נעלה לרשתות החברתיות.

בתחום התנהגות החיפוש של הגולשים, נראה יותר ויותר חיפושים ספציפיים וממוקדים בתחום הזנב הארוך, ובתוכם את החיפושים הלוקאליים שיעלו תוצאות חיפוש מקומיות של "גוגל מקומות" לפני התוצאות האורגניות.

המפרסמים יצטרכו לשכלל את הקמפיינים שלהם בכדי להגיע לתוצאות בצורה יעילה. הופעה טובה ב"גוגל מקומות" תושפע מביקורות הגולשים, והמפרסמים יצטרכו לתת דגש ולהשקיע בתחום זה על ידי מתן עידוד ללקוחות לכתוב עליהם ביקורות טובות.

גוגל מנסים כל הזמן לשפר את אלגוריתם הדירוג שלהם על ידי ניתוח והבנה של מה חושבים הגולשים על האתר בו הם נמצאים. אינפורמציה זו מספקות גם הרשתות החברתיות, וגוגל ישפר את יכולת הניתוח ומתן החשיבות של אינפורמציה זו.

תחום הגלישה הסלולרית יתפוס נתח חשוב בתחום עבודת ה SEO- ויצריך עריכת אופטימיזציה לאתר גם לגלישה  סלולרית.

גוגל ישפרו את יכולתם להבחין בין קישורים אמיתיים הממליצים על אתרים לבין קישורים יזומים על ידי תהליכי קידום העסק.

נראה אתרים המציגים תוכן מותאם אישית, לגולשים שחזרו לאתר, המבוסס על הסטורית הגלישה שלהם באתר.
בשורה התחתונה אנו צופים אבולוציה בתהליכי השיווק האינטרנטיים לבעלי עסקים, יותר ויותר חיפושים של מוצרים ייערכו במנועי החיפוש, ותקציבי הפרסום יגדלו בתחום האינטרנט על חשבון תקציבי הפרסום במדיות המסורתיות.