שנת 2012 היתה רוויה בתהפוכות ובשינויים בתחום ה SEO.


איכות התוכן

העדכונים האחרונים של גוגל, עדכון פנדה ועדכון פינגווין שיפרו משמעותית את כושר המדידה של איכות התוכן על ידי גוגל ובכך נעלמו מן התוצאות אתרים בעלי איכות ירודה.
גם טכניקות קישורים לאתרים המבוססות על גלגלי לינקים, פוטרים גורפים, תגובות בבבלוגים וקישורים המיוצרים על ידי תוכנות באופן אוטומטי בפורומים מנוטרות כיום על ידי גוגל טוב יותר כקישורי ספאם שאינם תורמים לשיפור דירוג של האתר.

 

איכות הקישורים

האלגוריתם של גוגל בודק ברמה גבוהה יותר כיום את פרופילי הקישורים לאתרים.
הדברים שיעבדו כיום זה יותר גיוון בפרופיל הקישורים, כלומר קישור תמונה בנוסף לקישורי טקסט, גיוון בטקסט שעל הקישור ( לא עוד ביטוי מפתח אחד ויחיד בכל הקישורים המצביעים לעמוד ), קישורי REDIRECT וקישורי NOFOLLOW.

אזכור שם המותג

גוגל אוספת מידע אודות מותגים ממקורות שונים גם ללא קישור ספציפי לאתר, ובכך יכולה להשפיע על דירוג אתר בתחום מסוים בהתאמה לחוזקו במקורות שנאספו.

חיפוש סלולארי

המגמה הבולטת ביותר לשנת 2012 היתה עלייה דרסטית של חיפושים מטלפונים חכמים וטאבלטים.
עסקים רבים הקימו אתרים מותאמים לסלולרים ואף אפליקציות להורדה.
מנוע החיפוש גוגל חווה ירידה בהכנסה מפרסומות ומנסה כל הזמן לשנות את מודל הצגת הפרסומות על מנת לשפר הכנסות.

מנוע החיפוש גוגל מזהה בכל רגע נתון היכן אנו נמצאים ויכול להציג לנו תוצאות מותאמות אישית בהתאם למיקומנו.

תגיות מטא

כבר לא נוכל תמיד להסתמך על כותרות ותיאורי העמודים שלנו באופן מוחלט.
בחיפושים רבים נוכל לראות בתוצאות החיפוש כי גוגל שתלו כותרות ותיאורי עמודים לפי "הבנתם" שכמובן לקוחים מחלקים בעמודים שלנו – אבל לאו דוקא הכותרת והתיאור שאנו קבענו.