לאחר שהסתיימה לה השנה שנשלטה ללא עוררין על ידי הרשתות החברתיות, חושפים ספקים של תוכנות ניתוח אתרים את שינויי נוסחאות החישוב והטרנדים החדשים של הרשתות החברתיות והשפעותיהן על ביצועי אתרים בקרב הגולשים ובדירוג בתוצאות החיפוש.  כמו כן נחשפים גם האתגרים החדשים בשנת 2011 הנובעים משינויים אלו.

מאחר ו SEO מושפע עתה מהמדיה החברתית על כל צורותיה, פייסבוק, טוויטר וכולי, אזי נוסחאות חישוב בעולם ה SEO יכילו את מרכיבי המדיה הזו.

האפליקציות שאוספות מידע מהרשתות החברתיות יעברו תהליך של אבולוציה והתפתחות על מנת לספק נתונים ברזולוציה וכמות גבוהים יותר.

חברות קידום אתרים שימשיכו לבנות תכניות קישורים בלבד, ולא ייקחו בחשבון את השפעתן של הרשתות החברתיות בדירוג, יצאו מהמשחק.

הקשר החדש והמעניין שנוצר בין פייסבוק ובינג  יכול להיות שובר שוויון בקרב הענקים מול גוגל.

גולשים נאמנים של פייסבוק שהריצו חיפושים בגוגל לא יצטרכו יותר לעזוב את האתר האהוב עליהם ויוכלו לגלוש ישירות באתר  פייסבוק דרך מנוע החיפוש בינג.

לרשת החברתית, פייסבוק, יש כיום כ 500 מליון משתמשים. גולשים אלו הרגילים להריץ שאילתות חיפוש בגוגל יזלגו לחיפושים בפייסבוק מבוססים בינג.  לפייסבוק יש את היכולת לדעת מה אנשים אוהבים והם יוכלו גם לייצר תוצאות חיפוש מותאמות אישית הרבה יותר טוב מגוגל.

בעזרת הכלי של גוגל הנקרא   google insights ניתן לראות בבירור על פי כל השוואה שתחום ה SEO הוא בעלייה מתמדת.

SEO לעומת PPC לעומת Facebook Ads


מהגרף לעיל ניתן לראות שהביקוש ל SEO  גדל בצורה מתמדת וביחס הפוך למה שקורה עם ה PPC שהולך וקטן ככל שהשנים עוברות. למודעות פרסום בפייסבוק יש כמות הולכת וגדלה בצורה מתונה של ביקושים. גוגל חוזים שהביקושים לקידום אתרים אורגני ילכו ויגדלו בשנת 2011 כמו גם מודעות פרסומיות בפייסבוק.


SEO לעומת שיווק בפייסבוק לעומת שיווק חברתי


מהגרף לעיל ניתן לראות שהגידול בביקוש ל-SEO  גדל בצורה משמעותית הרבה יותר מהגידול בביקושים לשיווק ברשתות החברתיות שעדיין נמצא בשלבי הינקות שלו.

SEO בפייסבוק לעומת Video SEO    לעומת קידום בבלוגים


מגרף זה ניתן לראות שקידום אתרים בבלוגים נמצא בעלייה מתמדת ומוביל על ערוצי הקידום האחרים. קידום אתרים באמצעות וידאו נמצא אף הוא בעלייה מתמדת ורציפה אם כי ניתן לראות שמאמצע  2008 קידום אתרים באמצעות פייסבוק עולה בצורה חדה ובאמצע 2010 כבר עובר את קידום האתרים באמצעות וידאו.

התחזית שהוא ימשיך לעלות ואף יעבור את קידום אתרים באמצעות בלוגים.


שיווק ברשת באמצעות SEO לעומת  תוכניות שותפים באמצעות SEO

 


מגרף זה ניתן לראות שקידום אתרים עבור תוכניות שותפים נהנה מגדילה מאסיבית ומאופיין בקפיצות פתאומיות. קפיצות אלו נובעות מטכנולוגיות חדשות בתחום של תוכניות שותפים.

מסקנות


מהניתוחים לעיל עולה ש- SEO – היינו קידום אתרים אורגני המספק לאתרים כניסות לא ממומנות נמצא בתהליך גדילה מתמיד ונמצא בגידול מאסיבי בכל תקציב פרסום לעומת שיטות אחרות ברשת.
כמובן שבין השיטות ליישם אותו משתנה המשקל בין בלוגים, וידאו, רשתות חברתיות וכולי אך הכיוון הכללי הוא SEO.